Powszechne cele badań rynku i sposoby ich osiągania
Badania rynkowe to obliczony i często skomplikowany proces identyfikacji najbardziej istotnych aspektów rynku, tak aby firma mogła uzyskać, a następnie wykorzystać wgląd w jego funkcjonowanie w celu podejmowania lepszych (bardziej opłacalnych) decyzji biznesowych. Podczas gdy czasami mylone z badaniami marketingowymi, które są typem badań koncentrujących się przede wszystkim na odkrywaniu informacji dotyczących konkretnych produktów i ich cen, promocji i kanałów dystrybucji, badania rynkowe pogłębiają się, poszukując odpowiedzi na pytania dotyczące tych kwestii, jak również tych dotyczących trendów, konkurentów i cech konsumentów, które mają wpływ na ewolucję rynku, jako całości. Warto zapoznać się ze wspólnymi celami badań rynkowych i dowiedzieć się, jak wysokiej jakości metodologia badań może pomóc w ich osiągnięciu.
Jak możemy sprzedawać więcej produktów naszym dotychczasowym klientom?
Firma o ugruntowanej pozycji na rynku może korzystać z badań rynkowych, aby utrzymać swoich klientów. Jeśli firma może dowiedzieć się, jak zachęcić obecnych klientów do pozostania lojalnymi i kupowania więcej, może ominąć dodatkowe wydatki związane z pozyskiwaniem nowych konsumentów, zmniejszając niektóre z ich kosztów ogólnych i poprawiając ich zyski. Opracowując cele badania rynku, które identyfikują poziom satysfakcji klientów (na przykład poprzez badania satysfakcji klientów), firmy mogą określić możliwe sposoby zwiększenia satysfakcji i utrzymania lojalności marki wśród obsługiwanych przez nie osób.
Jak możemy przyciągnąć nowych klientów?
Istniejący klienci mogą być tańsi w obsłudze, ale czasami firmy muszą rozszerzyć swój zasięg, aby zwiększyć przychody lub udowodnić swoją przydatność na rynku (często krytyczne dla źródeł zewnętrznych, wymagających dowodów na ich wsparcie). Cele badań rynkowych, które mają na celu odkrycie silnych i słabych stron konkurentów, identyfikację potencjalnych czynników wpływających na rynek, ujawnienie danych demograficznych klientów, poprawę świadomości marki i pomiar efektywności marketingowej, to tylko kilka ze sposobów, w jakich firmy mogą wykorzystać badania jakościowe do wzmocnienia zaangażowania konsumentów.
Czy powinniśmy opracować nowe produkty dla naszych obecnych klientów?
Innym prawdopodobnym scenariuszem, którym firmy będą musiały się zająć w pewnym momencie, jest sposób, w jaki mogą przekonać swoich obecnych klientów do wypróbowania niektórych z ich innych produktów lub usług. Takie inicjatywy w zakresie sprzedaży krzyżowej pozwalają firmom uniknąć kosztownej perspektywy pozyskania nowych klientów, a jednocześnie dają im możliwość budowania lojalności i satysfakcji klientów poprzez dostarczanie wygodnych i użytecznych rozwiązań. Gdy firmy mogą wykazać, że dbają o wszystkie potrzeby swoich klientów, sprawiają, że czują się oni doceniani. A klienci, którzy czują się doceniani, często robią wiele bezpłatnych reklam poprzez rekomendacje i korzystne recenzje. Cele badań rynkowych, które dążą do zrozumienia osób kupujących i podróży klientów oraz monitorowania rozmów lub zaangażowania klientów, mogą pomóc firmom w opracowaniu modeli predykcyjnych dla zachowań konsumentów, zwiększając ich szanse na dotarcie do właściwych klientów z właściwymi produktami we właściwy sposób.
Czy powinniśmy tworzyć nowe produkty dla nowych klientów?
Wreszcie, firmy mogą zawsze starać się rozwijać nowe rodzaje produktów i usług dla nowych typów klientów. Jest to najbardziej ryzykowny rodzaj przedsięwzięcia, wymagający od firmy zastosowania kompleksowego planu badań z konkretnymi celami badawczymi rynku, aby w pełni zrozumieć zagrożenia i szanse rynkowe. Możliwość porażki jest zbyt wielka, aby pozostawić cokolwiek przypadkowi. Rzeczywiście, połączenie trzech poprzednich rodzajów celów - w tym badania świadomości marki, zadowolenia klientów i wartości marki, a także analizy konkurencji i marketingu oraz badanie popytu rynkowego - może prowadzić przedsiębiorstwa do podejmowania bardziej świadomych i lepiej zabezpieczonych decyzji, jeśli są one podejmowane z rozwagą i precyzją.
Praktyki biznesowe zależą od wysokiej jakości celów badań rynkowych. Jeśli nie zadajemy właściwych pytań, nie możemy uzyskać właściwych odpowiedzi. Ważne jest, aby przygotować każdy etap badania rynkowego poprawnie i rozważnie.